İmam-Hatip’li yoktur

28 Şubat’ın uygulamaya konan iki kararı vardı. Başörtüsü yasağı ve katsayı uygulaması.

Seneler sonra YÖK katsayı uygulamasını kaldırıverdi.

Sormayacağım, neden bu kadar beklediniz diye. Kimsenin bir açıklamaya ihtiyacı olduğunu sanmıyorum, artık. Ya da benim yok.

Haber twitter’de olay oldu. #imamhatipliyiz diye sevinç naraları attı birileri, diğerleri karşılık verdi #tehlikeninfarkındamısınız diye.

Hayrettin Karaman’ın yazı ve konuşmalarından derlenmiş bir kitap bulmuştum Dr. Hasan Özket’in kitaplığında; imam hatip’lerden bahsediyordu. Herkes bir altın çağ hayali kurarken anlaşılan Müslümanlar bir altın nesil bekliyordu, hasretle. Beklemekle de yetinmiyorlardı, o nesli yetiştirebilmek için çaba gösteriyorlardı.

Biliyorum, çünkü devletin inşa etmediği bir binada okudum. Sıraları kendimiz taşıdık, kütüphane ve laboratuar mobilyalarını da. İlk sene kaloriferimiz yoktu, katalitik soba ile ısınıyorduk. Tüpü bizim arkadaşların değiştirdiğini bile hatırlıyorum. Bunca çilenin üstüne havalar ısındığında sobaların üzerine binip koridorda çarpışan arabacılık oynamak da güzeldi elbette. Ya da sadece çocuk olmak, cahil olmak güzeldi.

Herkesin neşeli okul hikayeleri vardır…

Gene de dikkatten kaçan bir şey var: katsayı kararı bir cambaz oyunundan başka bir şey değildi.

İmam hatipliler ayrı bir sınıf değiller. Katsayı adaletsizliği birbirleriyle yakınlaşmak gibi bir etki yarattı. Ama bir sınıf olmak için bundan çok daha fazlasına ihtiyaç var. Zaten uygulama hayata geçtikten sonra sayıları gittikçe azaldı. Orta kısımları kapandığında yarı yarıya bir şey olma özelliklerini yitirmişlerdi zaten.

Şimdi kopan yaygaraya bakınca nedense hiçbir şey hissetmiyorum.

Bir avuç insan var benim bildiğim, oysa bağıran çağıran koca bir kalabalık. Nerede okudular, ne yaptılar bunca sene, merak etmiyorum.

Kimse kusura bakmasın, ben imam hatip mezunuyum diye kendini pazarlayanlara bu kadar bile saygı duymuyorum. Neticede imam hatip lisesinde okumak bir torna tezgahından geçmek demek değildir. İnsanlar aldıkları derslere göre değerlendirilemezler ve yargılanamazlar. Allah, kitap hakkında bilgi sahibi olmak onları daha çok sorumluluk sahibi yapıyorsa Allah’ı kitap’ı bilip de hakkında bilgi sahibi olmaya tenezzül etmeyen masum mu oluyor?

İmam hatipli yoktur. İmam hatip lisesinden mezun insan vardır. Çünkü imam hatip lisesinde okumak hiçbir zaman insanları aynı kalıba sokmaz.

İnsan ne ise bir imam hatip lisesi mezunu da odur. İnsanlar günah işler, hata yapar. Kalubelada etrafı karga ile çevrilmiş olan da vardır nur ile çevrilmiş olan da. Yemekte içecek tercihi yapmaya korkan da vardır Rabb’ini başkasından öğrenmeye korkan da.

Çok iyi hocalarımız da vardı çok kötü olanları da. Aramızdan iyi insanlar da çıktı kötü insanlar da. Mahşerde imamhatipliler diye bir grubun birlikte haşrolacağı falan da yok. Çünkü herkes kendi yaptıklarının karşılığını görecek.

