Siz anladiniz onu

image

sirinevler’de bir ara sokaga

serilmis hasirlar uzerinde namaz kildim cumayi. Camiyi bulamayinca cemaate katilip duz coktum ben de. Meger cami bodrumdaymis.

Vaazin sonunda hoca kurbanin et ticareti olnadigini soyluyordu. Buna gore agirlik hesabi kurban satmak ve almak dogru degil, pazarlik yapmak lazimmis. Bir de tabi yil boyu icki icenle kurban olmazmis. Siz anladiniz onu dedi ama ben cemaatten olmadigim icin basta anlamadim. Ancak anadolu vurgusu yapinca anladim ki trakya’dan gelenlerden alisveris yapmayin diyormus.

Hutbede hamdele-salveleden gerisini hatirlamiyorum. Ana caddeye baglanan sokakta bir de hocanin ali bilgileri bana agir geldi galiba.

Son gunlerde etrafimdaki insanlar ahiretle pek ilgili. Mezhebi farkli da olsa dinle hic ilgisi olmasa da herkes mualumanlarin kurban ve ahiretine kafayi takmis durumda. Zerre kadar iyilik ve kotuluk karsiligini bulacak diye iman ediyoruz. Kimsenin yanina baskasinin hakki kar kalmayacak. Ama insanlarin gunluk hallerini, gunahlarini kurban icin inanc icin bir engel gormeye de gerek yok. Bu seklide insani gozden cikarmak bir defa insanin haddi degil.

Bazen hayattan bunalip karamsarliga kapiliyoruz. Bu durumda dq geriye ahirete sarilmak kaliyor. Ve ne acidir ki kurtulusumuzu baskinin felaketinde foruyoruz.

Birinin felaketine sevinmek ne kotu…

Posted from WordPress for Android

